varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Frida (tidningen alltså!)

Kategori: hbtq

= stor jävla hetero-cis-bibel! Okej, jag kanske borde förklra mmig lite grann nu.. Jag och en kompis som jag inte träffar så ofta (hon bor i Sholm, jag i Skåne) satt och snackade och bläddrade lite i hennes Frida-tidning. ÖVERALLT stod det saker som: Så här tolkar du POJKvännens sms, Våga prata med drömmKILLEN, KILLAR berättar om vad de tänder på hos TJEJER, fråga KILLpanelen om sex, jaja ni fattar grejen! På något ställen hade dom sktivik kille eller tjej, och det var ju bra, men resten var total hetero-cis-normativt. Detta störde mig något enormt, men det hjälper knappast att bara sitta hemma och störa sig. Därför funderar jag starkt på att köpa ett eget ex och sedan skriva ett mejl/brev till Frida och berätta hur de skulle kunna förbättra sin tidning. Sen är det bara att hoppas att de lyssnar:)
Glad påsk!

Kommentarer

  • Chiaki säger:

    Jag har stört mig på samma sak!

    Förut kunde de väl ha en liten text längst ner i hörnet, typ "och om du gillar tjejer, byt bara ut alla han till hon!" men jag har inte sett det på länge (jag har i och för sig inte läst frida på länge heller men..).

    Men egentligen är det ju så hela samhället ser ut, tyvärr. De flesta tar för givet att alla är heterosexuella cis-personer.

    2012-04-12 | 06:05:53
    Bloggadress: http://xchiaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här: