varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Jag äcklas av män. Eller nej, av svin.

Kategori: jämnställdhet

Jag kan inte rå för det. Allra helst ska det vara medelålders, heterosexuella cis-män. Sådana som kramar mig så att jag pressas ihop, klappar mig på kinden och ogenerat frågar om jag har en pojkvän? Sådana som ser sig själv som lite lite bättre än mig, och faktiskt tycker att jämnstäldhet är rätt onödigt. 
Problemet är att jag inte bara kan hålla mina känslor av äckel till personer som visar sviniga tendenser, utan känner så mot i princip alla män, ända till dom visar någon annan sida. 
Egentligen är det otroligt korkat av mig att dra alla över en kam på detta sättet, det är antagligen bara ett fåtal som verkligen är idiotiska, och eftersom att jag är emot att behandla en grupp människor annorlunda än resten så är det också väldigt motsägelsefullt. 
Jag har alltid vetat att jag äcklas av män, men först förra helgen när jag var med min pappa på en av hans vänners födelsedagskalas slog det mig hur mycket. Från att jag kom in genom dörren så blev jag kramad alldeles för hårt, blev nerföst i en av gubbarnas knä, fick frågor om killar gång på gång, förväntades leka med dom snoriga ungarna som sprang runt där osv. Det intresanta är att där var en kille i min ålder, han blev inte nedföst i någons knä, fick ta i hand som vuxna människor, och istället för att han fick uppmaningar att leka med barnen så blev han visad till en data där han kunde sitta. 
Familjen vi var hos kanske var ovanligt korkade, men helt ärligt, bara för att jag har fitta ska jag tycka det är helt okej att leka med ungar, bli kramad lite när som helst och aotomatiskt älska barn? Skulle inte tro det. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: