varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Det är fegt att slå människor.

Kategori: jämnställdhet

Jag har blivit inpererad av detta inlägget nu kollar du på fel skärm igen... - allmäntflumm som Hildur har skrivit. Jag antar att hon menar såna här bilder:
Jag håller såklart med Hildur om att killar inte ska bli behandlade kasst, eller alltid behöva vara starka, aldrig gråta osv. Men det som jag stör mig mest på är att dessa bilder finns. Jag menar, dom SKA verkligen inte behöva finnas, är det så osjälvklart att man behandlar tjejer med respekt att man måste göra någon slags reklam för det??? Kan inte tjejer säga ifrån själva, måste dom ha en skäggig kille som säger ifrån åt dom? Nej, jag tror inte det va.
"Det är fegt att slå tjejer" Ja, det är det. Lika fegt som att slå någon överhuvudtaget.
Vad tycker ni?

Kommentarer

  • hildegard säger:

    jaa.. det håller jag också med om .. irriterande att dom finns, för jag vill inte va nån jävla flickflicka som behöver bli "beskyddad". jag vill att det ska vara självklart att jag kan försvara mig själv och jag vill att det ska vara hilde som står där och pratar, inte hilde-i-bakgrunden-skäggig-kille-i-framgrunden som pratar. plötslit blev dessa bilder kränkande. för jag vill på något sätt kunna bevisa att jag klarar mig själv. om du fattar?

    2012-06-13 | 21:53:30
    Bloggadress: http://allmantflumm.blogg.se/
  • Alex säger:

    Ja, det fattar jag absolut!!

    2012-06-14 | 07:59:19
    Bloggadress: http://varkeneller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: