varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Estelle=Hetero, cis, flickig och kristen=Sannt?

Kategori: jämnställdhet

Idag döptes den blivande kronprinsessan Estelle. Jag har, som så många andra, funderat lite på. Vad händer om hon presenterar en piersad och tatuerad flickvän för familjen och inte en ordentlig pojkvän med kort hår i en ordentlig frisyr? Eller en transkille? Eller ännu värre, en transtjej? Vad händer om hon begär att få starta en könsutredning? Vad händer om hon önskar sig en binder i 14årspresent? Om hon rakar av håret på toaletten med Daniels rakapparat? Jag hade hoppat och studsat av glädje, men frågan är om folket hade fått reda på det? Jag personligen tror INTE det. Jag tror att det hade tystats ned väl. Om hon är gay kanske det skulle accepterats, men jag har svårt att tro det, om man tänker på varför vi har kungahus. Vi har det för att göra reklam för Sverige i andra länder, och det är inte överallt som det "går hem". Hade hon rakat håret hade man antagligen löst det med peruk. Men om hon är trans då? Låt oss säga transsexuell, bara för att göra det enkelt. Estelle begär att få andvända binder, börja på könsutredning, ha killkläder, inte ha klänning osv? Jag tror det finns två alternativ: 1. Det godkänns inte, Estelle får snällt anpassa sig och spela tjej. 2. Hon avsäger sig prinsess/drottning rollen och går sin egen väg. Om alternativ 1 inträffar så kommer hon antagligen må väldigt kasst i livet, kanske sluta som så många andra, med att snöre om halsen, gift i blodet? Är det värt det för att uprätthålla en falsk fasad? NEJ.
Ja, man kan spekulera mycket, men visst hade det varit intressant om det blir så?
Men, ja, vi får väll se;)

Kommentarer

  • Intersexorwhat säger:

    Jag brukar också tänka sånt här om Estelle, liksom "Tänk om hon vill göra 'så här', kommer det att tystas ner? Kommer det accepteras? Kommer hennes föräldrar acceptera henne som hon är?" osv

    2012-05-29 | 13:03:56
    Bloggadress: http://intersexorwhat.blogg.se/
  • Alex säger:

    Ja, det är väldigt intressant. Hoppas nästan lite att hon är någon form av hbtq, bara för att se vad som händer (om dom ens går ut med det då), även om det hade varit jobbigt för henne.

    2012-05-29 | 17:58:09
    Bloggadress: http://varkeneller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: