varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

En teori.

Kategori: kroppen

Personer med biologiskt kön man får mer muskler när dom kommer i puberteten.
Personer med biologiskt kön kvinna får mer fett när dom kommer i puberteten.
Nu till min teori; om jag inte äter så speciellt mycket och därmed inte tillsätter tillräckligt med fett, och tränar mycket, och bygger mer muskler, borde min kropp förslagsvis bli mer åt rätt håll. 
Jag har försökt nu, lite över tre månader, och visst har jag fått mer muskler, mindre fett, och kanske lite mindre former. 
Jag är smalare, man ser mina revben tydligare, och kanske är jag närmare dagens patetiska och ohälsosamma ideal för hur en tjej "ska" se ut, men inte fan ser jag mindre kvinnlig ut för det.
Jag undrar verkligen om det finns något jag kan göra för att förändra mig själv, inte bara så att det ser okej ut med kläder på, utan hur jag ska ändra på själva kroppen. 
Just nu har jag ingen bättre teori än den jag just beskrev, så jag fortsätter med den; då har jag ju iaf något att koncentrera mig på. 

Kommentarer

  • ett ritstift i din rumpa säger:

    fast i längden är det ju inte bra att träna mycket och äta väldigt lite...

    Svar: Nej, det är helt sant.
    Alex

    2013-01-16 | 21:27:01
    Bloggadress: http://yllestrumpa.wordpress.com
  • Elias säger:

    Ät mycket och styrketräna. Alla muskler behöver tränas men framförallt axlarna och övre ryggen så att du breddar din överkropp. Och konditionsträna för att hålla fettet borta. Att äta lite gör att din kropp bryter ner musklerna istället så lassa in bara.

    Svar: Jag är noga med att käka något efter träningarna, men det behövs kanske mer? Tränar axlarna gör jag, och det har börjat synas lite (okej, det är antagligen bara jag som ser det, men ja) :D
    Tack för tipsen!
    Alex

    2013-01-18 | 12:36:31

Kommentera inlägget här: