varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Utmaning!

Kategori: life

Har blivit utmanad av Intersexorwhat, för ganska länge sedan, men pga att jag inte har kunnat se alla mina kommentarer så såg jag det först idag. Menmen, vi kör ändån!
Jag ska svara på 11 frågor, skriva elva nya frågor, och utmana elva nya personer att svara på frågorna jag skrivit. 
  • Varför startade du din blogg? SVAR: Föa att jag ville få andra att förstå, och att jag ville skriva av mig. Förut hade jag ett block, men det blev drygt.
  • Vad är din sysselsättning, pluggar du eller har du något arbete eller kanske både ock? SVAR: Jag pluggar, slutade sjuan idag. :P
  • När brukar du få presationsångest? SVAR: Så fort jag kliver in i ett klassrum. -.-
  • Vad är dina tankar om att behöva "komma ut" gällande sexuell läggning? SVAR: I min drömvärld borde min inte behöva komma ut om det. Om man inte tog förgivet att alla var hetero, skulle man ju inte behöva komma ut som ikke-hetero. Men som det ser ut nu så "måste" man ju nästan komma ut, om man inte vill att alla ska ta förgivet att man är något man inte är. 
  • Har du någon fantomkänsla i form av att en kroppsdel saknas, är överflödig eller på annat sätt är "fel"? SVAR: Ja, mina bröst ska inta finnas. Inte mina höfter heller.
  • Definierar du dig som ditt juridiska kön? SVAR: Nope.
  • Hur skulle en ideal partner vara för dig? (Kärlekspartner eller annan partner spelar ingen roll.) SVAR: Hmmm.. Väldigt öppen, ha humor, man måste kunna prata om "djupa" saker om det behövs, gilla att laga mat (för det gör inte jag. ;P), inte fobisk (homo eller anat) på något sätt, och inte bry sig om normer. 
  • Hur definierar du sex? SVAR: Sex kan vara vad som helst. Det är ju olika för olika personer. För någon kanske heterosex i missionären är sex, för någon annan kan det vara sex att skicka sexiga sms med någon okännd person som man inte vet någonting om. Något som är sex för någon annan kan ju vara helt osexigt för mig. Så mitt svar är väll att allt kan vara sex, men inte för alla. 
  • Anser du dig själv ha sexdebuterat? Varför/varför inte? Förklara gärna utifrån din egen defninition av sex. SVAR: Nej, det har jag inte. Varför? Jag har aldrig varit tillsammans med någon, är okysst, och faktiskt inte speciellt intreserad. Har inte ens varit i närheten av att göra något sexuellt överhuvudtaget, och därför har jag heller inte sexdebutterat. 
  • Vem/vilka är din(a) största förebild(er)? SVAR: Alla som klarar av att leva utan fördommar mot andra människor. 
  • Vad skulle du vilja göra för världen? SVAR: Allt. 
Mina frågor: 
  1. Om du fick lägga till en sak på/till dig själv, vad skulle det vara? (sångröst, en extra arm osv)
  2. Hur många personer kan du helt ärligt säga att du har älskat utanför familjen i ditt liv? (kompi eller partner eller annat)
  3. Om du har börjat gilla en person, vad skulle den personen kunna göra för att få dig att säga upp kontakten  så fort du bara kan? Om du bara får välja en sak? 
  4. Den mest irriterande frågan du någon sin fått, och av vem?
  5. Det mest irriterande påståendet du fått höra om dig själv? (typ; du är inte alls gay, det är bara en fas.)
  6. Vad är det dummaste du någonsin har gjort?
  7. Länka till ett filmklipp eller låt som du tycker att alla borde se/höra.
  8. Hur vill du bli när du blir gammal? Och hur tror du att du blir? Sur, gaggig, gullig, bullbakande osv.
  9. Vad tycker du om att så många saker är uppdelat i kön, tex matte och husse, servitris och servitör osv. Tycker du att det borde finnas ett könsneutralt ord för dessa, typ som hen?
  10. Hund eller katt? 
  11. Hur definierar du en familj?
Jag har utmanat: Elias,Ur en transkilles synvinkel   Alexander,Living in a world without you  Visse,Visselpaj » Reflektioner om normer, genus och vardag, Pinocchio,Pinocchio - Jag & Pinocchio delar samma dröm; att en vacker dag bli en riktig pojke.  Tobeaboy,tobeaboy - Hej. Jag som skriver här är anonym. Jag är 13 år och är transperson. Jag föddes "som tjej" men vill vara ungefär en pojke. Denna blogg har jag för att dela med mig av mina tankar, funderingar och för att lära folk mer om trans och homosexualitet. Transfobi och homofobi bygger på okunskap. Om fler vet mer om HBTQ (homo, bi, trans, queer) så blir samhället så mycket enklare för ALLA. Jag skriver också om minna depressioner och tankar och självskadebeteende. Behandla ingen illa bara för att de inte är precis som dig. Det är svagt. Väldigt svagt., Aresinoe,Fanny, Christoffer,Gaymasens Blogg - Finest.se,  Sebastian,killenutankuk,  Trollhare,trollhare | Welcome to the freak show,  Charlie,Charlie FtM - Människa, precis som vem som fucking helst., Hildur,allmäntflumm - flummigt värre !

Det funkar fortfarande inte att länka som vanligt, så det får bli sähär. :/

Kommentarer

  • Gaymasen säger:

    Hej! Tack men jag har precis gjort en sådan här lista. :)

    Svar: Okej. :)
    Alex

    2012-06-16 | 18:15:42
    Bloggadress: http://gaymasen.se
  • Intersexorwhat säger:

    Åh vad kul att du ville svara på mina frågor :) Gillade speciellt svaret på frågan om definition av sex, jag önskar att jag hade varit så smart när jag var i din ålder. På den tiden trodde jag på allvar att det enda som verkligen räknades som sex var vaginalsex... vilken idiot jag var.

    Svar: Det var bara kul!:) Tack. Och nej, jag kan verkligen inte säga att du var en idiot, för uppfattningen man får nästan överallt är att det är så. I skolan, på de flesta filmer osv. Så sjukt!
    Alex

    2012-06-16 | 23:51:51
    Bloggadress: http://intersexorwhat.blogg.se/
  • Pinocchio säger:

    Så! Nu har jag svarat!

    http://pinocchioirl.blogg.se/2012/june/utkast-juni-17-2012.html

    =)

    2012-06-17 | 15:01:34
    Bloggadress: http://pinocchioirl.blogg.se
  • Visselpaj - Reflektioner om normer, jämlikhet & vardag säger:

    Nu har jag svarat på frågorna: http://visselpaj.se/?p=9343

    2012-06-23 | 14:46:33
    Bloggadress: http://visselpaj.se
  • Sebastian säger:

    Ska göra den när jag har tid. :-)

    2012-07-19 | 23:38:23
    Bloggadress: http://killenutankuk.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: