varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Bådeoch eller varkeneller?

Kategori: transsnack

Fick en fråga från en av mina läsare, som jag tyckte var en väldigt bra fråga, och ganska viktig. Så jag svarar här. 
Vissa dagar känner jag mig mer kvinnlig än manlig, och vissa dagar tvärt om. Så på det sättet skulle man kunna ränka mig som både man och kvinna. Det är mer sällan jag ser mig som mer kvinnlig än manlig, men det händer. Men allra oftast hade jag önskat att passera som kille, för okända, folk på bussar, fik etc.
Dock känner jag mig inte bekväm med tanken på att jag skulle vara bådeoch, jag räknar nog mig som "ingenting" hellre isf. Eller inte ingenting, men varkeneller. En människa, som ibland känner sig mer vad samhället kallar maskulin, ibland mer feminin. Allrahelst, om det hade varit en möjlighet, hade jag velat passera som en androgyn människa (som ibland har inslag av det mer maskulina, ibland lite feminint), men det är inte alltid så lätt, med tanke på att dom flesta tror att det bara finns män och kvinnor, och därför kommer jag att bli kategoriserad hur jag än gör. 
Jag hoppas att du fick svaret på din fråga! 

Kommentarer

  • Tomáh säger:

    Tack för svaret :-)

    Svar: Så lite. :)
    Alex

    2012-10-19 | 07:55:49
    Bloggadress: http://mrklila.blogg.se/

Kommentera inlägget här: