varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Intervju

Kategori: transsnack

Blev idag intervjuad av en tjej som gör ett projekt om unga transpersoner, med fokus på skolan (hur man blir behandlad, vad lärarna gör etc). Kändes väldigt bra! :) 
Ska bli intresant att läsa den sen, och se hur det ser ut på olika skolor och hur transvänliga olika skolor är. 
 
Var dessutom på UM igår, och jag tog upp en sak som min handledare/utredare på bup sa förra gången jag var där, nämnligen att hon inte hade riktig koll på hur hon skulle bedömma mig, att hon inte hade någon erfarenhet på området, och att hon inte viste om hon skulle skicka vidare mig då, eller avbryta utredningen när hon inte viste. Men hon på UM sa att hon skulle ringa hen på bup (nu blev det krångligt) och förklara att om hon inte kunde göra en bedömmning skulle hon skicka vidare mig. Så det känns bra. Tänk att bli nekad att fortsätta för att hon inte har kunnskaperna. Väldigt skönt att min psykolog på UM är så förstående. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: