varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Självskadebeteénde

Kategori:

Det man tänker på direkt är nog för de flesta att skära sig. Jag vet inte om det är det vanligaste, men det är ju det som syns mest iaf, och därför antagligen blir det uppmärksammat mer än att tex spy, hetsäta, överträna, eller något annat. 
Jag förstår varför man skär sig, jag förstår verkligen vad det "gör för nytta" och jag har själv tänkt tanken rätt många gånger. För att eventuellt få ångesten släkt. Jag har dock tagit till andra metoder och det är jag glad över, jag slipper få blickar och frågor och det se blivit en egen liten seger för mig själv att ha kunnat låta bli. 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Börja aldrig att skära dig, jag har gjort det några gånger (dock inte djupt eller ofta, men ändå är det gjort) och jag är jätte rädd att folk ska få syn på ärren.
    Speciellt efter idrotten då det bara är jag och min kompis som duschar, jag måste då medans jag byter om tänka på att hela tiden hålla underarmen mot kroppen för att ingen ska få se.
    Slå på saker och skrik istället, och bli inte som jag.

    2013-04-23 | 20:58:11
  • Intersexorwhat säger:

    Hemskt att känna för att ta till självskadebeteende, men ibland mår en dåligt och om en inte kan få hjälp så är det ofta ett sätt att få utlopp för sina känslor, tyvärr. Dock bättre att försöka få gå till en psykolog, eller ringa någon passande jourlinje, eller skriva av sig. Om jag mår dåligt så brukar jag försöka prata med någon som står mig nära, även om det är svårt, eller skriva av mig. Har några gånger skrivit framtida brev till mig själv, det har funkat som metod för att få skriva av mig och få utlopp för mina känslor den vägen.

    Svar: Det lät väldigt bra, det med breven! Det kan nog många ha nytta av, och det är betydligt bättre än att skära sig, även om jag förstår att det ibland måste kännas som den ända utvägen.
    Alex

    2013-04-23 | 22:02:46
    Bloggadress: http://intersexorwhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: