varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Färdigpraoad.

Kategori: samhälle

Nu har jag praoat i två veckor, och det har varit riktigt kul. Jag gjorde som jag skrev, att jag första vecka skulle bete mig så feminint jag kunde, och andra veckan så maskulint jag kunde, för att se om det skiftaed hur jag blev behandlad. jag tror att det hade gett större skillnad om jag hade kunnat leka lite med olika kläder, mössa/inte mössa och så vidare, men samtidigt var det ju en del av grejen att jag såg precis lika dan ut. 
Hur som helst så märkte jag skillnad, jag upplevde att folk var mer tacksamma andra veckan, sa tack när jag kom med maten/fikat, log tillbaka och så. 
Första veckan kände jag mig lite mer osynlig, jag gav dom det dom skulle ha och dom fortsatte prata om sitt under tiden, andre veckan stannade dom upp, och gav plats för mig att sätta ner tallrikarna. Jag antar att det inte är så konstigt iof, jag tog mer plats andra veckan också. 
Jag hade verkligen velat göra om samma sak, men kunnat experimentera med kläder och så också dock, och se om betéendena hade förändrats eller förstärkts eller inte förändrats alls. 
OBS. Förändringarna gällde naturligtvis inte alla som var där eller så, men det var så jag uppfattade det i stort. 

Kommentarer

  • Elias säger:

    Jätteintressant, jag önskar också att du kunnat experimentera mer =) Får bli i andra samanhang helt enkelt ;)

    Svar: Ja, precis. Det funkar ju lika bra på stan, faktiskt. Ska göra det någon gång nät jag har tid. :)
    Alex

    2013-03-13 | 19:58:25

Kommentera inlägget här: