varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Nulägesrapport

Kategori: life

Just nu har jag ganka blandade känslor om allt. 
Fler och fler tar mig för kille igen, efter en period där jag tagits mest som tjej. Det känns jättebra. 
Jag har fått kommentarer från både psykolog, lärare och andra personer om att jag äntligen verkar gladare, mer frammåt och piggare. Det kan säkert stämma att jag verkar sådan.
Jag har tagit tag i skolan, och hoppas kunna få mina betyg utan något E i år (gympa räknas inte).
Jag har börjat träna.
Jag oroar mig för att min remiss till sexologen ska ha glömts bort i någon pappershög, eftersom jag inte hört något; jag borde fått en remissbekräftelse redan innan jul. Det känns hopplöst att allt står så stilla, och jag vet att det bara är början, utifrån vad jag har hört. 
Min ångest är inte borta, den verkar inte ha någon lust att minska heller.
Vi har börjat repetera med teatern igen, och det får mig att må bra. 
Jag vill ena stunden tatuera in i pannan att jag inte är tjej, så ingen kan missa det, och nästa stund är jag så rädd att jag bara vill skita i det. MEN detta ska bli året då jag kommer ut för alla i familjen, om jag vill eller inte. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: