varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Kan man älska någon annan om man inte älskar sig själv?

Kategori: life

Ibland tror jag inte det, men det kan man. Jag älskar min hund, jag älskar min mamma, mina syskon och jag älskar i alla fall en av mina vänner. 
Tyvärr älskar jag inte mig själv, jag tycker om ganska mycket om vissa saker, men jag finner mig själv motbjudande och.. liksom fel, allt som oftast. 
Däremot tror jag inte att jag är så bra på det, att älska folk. Jag är irriterande och jobbig, gnällig och inte så snäll mot dom jag är nära som jag borde, och det kanske skulle bli bättre om jag älskade, var nöjd och hemma i mig själv, jag vet inte. Eller så är jag bara sådan. 
Så, älska folk kan man ju, men ajg har väldigt svårt att se att jag skulle kunna vara tillsammans med någon, vara förälskad eller kär, om jag känner som jag gör mot mig själv. Skulle jag bli kär i någon nu, skulle det antagligen bara vara något slags försök att må bra, skaffa mig bekräftelse från mitt undermedvetna. Skulle jag gå in i ett förhållande nu skulle det antagligen ha skitit sig ganska totalt, för om man ska älska någon, som i att vara kär, är det nog ett måste att ha någon form av självkärllek och självrespekt för att det ska funka. Det är vad jag tror just nu, i alla fall. 
Jag började fundera på detta när en kompis frågade vad jag trodde, och torr ni annorluna får ni gärna förklara. 

Kommentarer

  • muerije säger:

    Jag vet hur det känns. Det känns som om andra älskar en åt en och att det är därför man kan älska andra lite ibland... :/

    Svar: ja, det är faktiskt sant. Men irriterande är det.
    Alex

    2013-02-06 | 22:21:04
    Bloggadress: http://mrklila.blogg.se/

Kommentera inlägget här: