varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

bullshit

Kategori: hbtq

Hej!
Nu är jag hemma i skåne igen efter besök i dom smålänska skogarna och i nått annat litet ställe vid typ norrköping. Det har varit mycket trevligt, men det är otoligt skönt att vara hemma. 
På vägen dit så örde vi typ ett radioprogram om hen-debatten och lite sånt. Min kära fader blev lite berörd av det,men på fel sätt. Han tyckte attd det var
"HELT SJUKT LARVIGT att hitta på ett sånt ord (han har nog hört det innan, men nu hade han väll tid att tänka på det eller något), VAD ska man med det till? MÄN är MÄN och KVINNOR är KVINNOR och allt annat är påhitt! Dettta ledde dessutom in honom på homosexuallitet, det är inget att ha, det är ju bara en trend! Tur att ingen av mina barn är en hen, eller bög."
Detta känns ju UNDERBART för mig att höra, med planer på att komma ut för honom nu i höst, för att kunna påbörja utredningen. Vettefan hur detta kommer att gå alltså. Men vi får se, jag kan ju inte precis påverka utgången, det är HAN som måste ändra sig, inte jag. 
Däremot har jag flera gånger under resan blivit tagen för kille, vilket känns jättebra! Bättre kille än tjej iaf om man säger så. 
Hade så gött!

Kommentarer

  • Intersexorwhat säger:

    Vet några andra i din familj om att du ska komma ut samt att de hörde honom säga detta? För isf har du ju stöd och någon att prata med innan du kommer ut inför din far. Jag hoppas att det kommer att gå bra för dig att komma ut inför honom! Jag har själv en förälder i samma klass som din pappa och dessutom börjar jag misstänka att mitt syskon kanske är homosexuell, så jag är sjukt orolig inför om hen eventuellt behöver komma ut med något. Själv har jag inte behövt komma ut med något än, men vi får se vad framtiden har att komma med.

    Svar: Min mamma har jag kommit ut för. Hon är nog den ända i min familj som vet. Hon inser säkert att jag måste komma ut, men det är ingenting hon kommer att stötta. Enl henne är detta bara en period som hon helst vill glömma att jag har… Jobbigt för ditt syskon, men bra att du finns för henom iaf!
    Alex

    2012-07-28 | 22:24:53
    Bloggadress: http://intersexorwhat.blogg.se/
  • Elias säger:

    Shit va jobbigt, hoppas han tänker om sen när du berättat. Men var beredd på att det kan ta ett bra tag för dem att vänja sig.

    Svar: Ja, vi får hoppas det. Det gör det säkert, men det får man väll försöka stå ut med. Tack!
    Alex

    2012-08-06 | 01:04:23
    Bloggadress: http://transkille.blogspot.se

Kommentera inlägget här: