varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Vad är planerna?

Kategori: transsnack

Vad är nu planerna för mig?
Jo, i höst börjar jag åttan, och jag ska jobba ihop höga betyg. I höst/vinter börjar jag på utredningen. Jag kommer att få remiss till bup (barn-ungdoms-psyk) och därifrån komma vidare till sexolog osv. Det kommer säkert att ta tid, och eftersom att jag är så ung så kommer dom antagligen vilja följa mig lite längre än vanligt. Men åandra sidan så vill jag ju inte ha några kirurgiska ingrepp, utan "bara" stophormon.
Just nu så kollar min psykolog om man bara behöver ha en av vårdnadshavarnas tillstånd att börja utredningen, eller om man kan få något tillstånd att börja ändå eller så. För det finns en rätt stor risk att jag inte kommer att få börja utredningen om min pappa måste godkänna... Men jag SKA lyckas, kosta vad det kostar vill. Mitt mål är att vara klar med utredningen tills jag är 18, och då börja med stophormon direkt. Det är bara tt hoppas att allt går bra på vägen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: