varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Femen.

Kategori: jämnställdhet

Dom hade nyss ett reportage om en feministisk grupp, Femen, från Ukraina. Dom demonstrerar för bla samkönade äktenskap, bara genom att visa sina bröst.
Min pappa satt och kollade på det, och sa typ rätt ut i luften "ja, jag kanske skulle protestera jag också, snart finns det ju inga vanliga (han menade heterosexuella) äktenskap kvar, ahahahah". Jag blir så frustrerad, på hur vissa folk vägrar se orättvisorna i samhället. Och vadå att det snart inte finns några heteropersoner kvar, vad är det för bullshit? Jag menar, det finns säkert fler som är öppna med attt dom inte är hetero nu än när min pappa var ung, men det beror ju endast på att det är mer accepterat nu, och därför vågar folk komma ut. Det är sjuälvklart BRA, men ändå kan inte vissa bara acceptera det utan en massa spydigheter. 
Jag kan inte heller förstå att folk kan bli så upprörda för att ett gäng tjejer visar sina bröst, det är lite sjukt. Men tack vare att folk blir så upprörda, så syns ju Femen mer, och får ut sitt budskap, och det är ju iof bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: