varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Just...

Kategori: life

be yourself, they said
It will work fine, they said..
 
Jag HATAR ordspråket "var bara dig själv!" eller "var alltid dig själv!" och alla dess fortsättningar "alla andra är redan upptagna" "det är det du är bäst på" etc. Det är en fin tanke, det kan jag hålla med om, men det är inte alltid det fungerar. 
 
Så fort man bryter mot samhällets normer på ett eller annat vis (behöver inte vara hbtq relaterat), så börjar folk ha åsikter om en, och då är det inte alltid possitivt. 
Och helt seriöst, om jag alltid skulle vara 100% mig själv, då skulle jag nog inte ha några vänner kvar heller. Jag menar, hur ärlig och rak man än kan vara med sina vänner, så är iaf inte jag så rolig och trevlig innerst inne (höhö). 
Naturligt vis ska man vara sig själv i den utsträckning det fungerar, men lite kommer nog alla, alltid behöva ändra på sig själva för att funka i vardagen. 
Så, nu har jag fått ur mig den irritationen!

Kommentarer

  • a säger:

    <3

    2012-11-12 | 09:48:05

Kommentera inlägget här: