varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Att aldrig passa in.

Kategori: transsnack

Om jag umgås med tjejer har jag vissa föväntningar på mig, att bete mig som en tjej, om jag inte fyller upp dom så ses jag som annorlunda. 
Om jag umgås med killar har jag också förväntningar på mig, också här att bete mig som en tjej, dock på ett annat sätt.
Killar har nog överlag en annan syn på "hur man är tjej" än tjejer. Precis som tjejer har en annan syn på hur killar "ska vara" än killar har. 
Jag passar inte in på varken killar eller tjejers definition av att vara tjej, rätt självklart kanske, jag är ju inte tjej. Detta gör att jag antagligen ses som ganska annorlunda, och det är precis så jag känner mig. Jag passar inte in någonstans, jag bara klänger fast som en jävla parasit, för att iaf ge en bild av att passa in.

Kommentarer

  • Louv säger:

    På tidigare inlägg du gjort förstår jag att du bor i Skåne, har jag fattat det rätt? :) Vill i så fall tipsa om bästa fritidshänget för unga HBTQs som heter HaBiTatQ. De har helt gratis verksamhet på tisdagar i Malmö. Folk kommer från hela Skåne dit. Där tror jag det är lättare att bara få vara som en är utan att känna sig märklig.

    Svar: Tack för tipset! Ja, du har fattat helt rätt. :) Jag ska absolut kolla upp det, tack!
    Alex

    2012-09-17 | 19:08:08
    Bloggadress: http://transigt.blogg.se
  • Elias säger:

    Tänk om jag förstått det här lika bra som du när jag var 14, varför jag inte passade in med någon. Avundas dig som faktiskt redan nu vet vad som 'fel'. Inget illa ment ;-) önskar bara att jag vetat tidigare.

    Hur har allt annat gått, har mentorn pratat med dina föräldrar?

    Svar: Jag är verkligen glad att jag vet varför. Allt blir trots allt mycket enklare då. :)Nej, hen kommer at göra det inom fjorton dagar, hen har inte haft tid att bjuda dit dom än. För min del får det gärna hända så snart som möjligt nu, bättre det än att gå runt och vänta när man vet att det kommer att ske.
    Alex

    2012-09-17 | 21:43:50
    Bloggadress: http://transkille.blogspot.se
  • tomáh säger:

    Så är det för mig, också, typ.
    Inte riktigt, men nästan.
    Jag förstår hur du tänker...
    Jag har en dröm om att en dag flytta från denna lilla gråa håla jag bor i och träffa andra med samma typ av erfarenheter. Jag är ju kille, men jag är ju uppfostrad till att vara feminin, en tjej. Det är svårt att släppa och det tänker jag inte göra heller. Därför känner jag mig annorlunda bland andra killar... Men jag tror att det blir bättre med tiden och att jag en dag träffar annat folk (typ som du) som förstår mig lite grann.
    Man gör ju allt för att passa in... Stå på dig och var med dem du gillar och som inte får dig att må dåligt :-)

    Svar: Ja, jag längtar också till att få flytta här i från. Om två år kommer jag ju att göra det också (när jag börjar gymnasiet) och det känns som en stor lättnad. Tack!:)
    Alex

    2012-09-18 | 21:45:53

Kommentera inlägget här: