varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Så otroligt intelligent.

Kategori: samhälle

Ligger i soffan och kollar på betnér direkt, och mamma kollar på landet runt (eller heter det sverige runt?), och dom pratade lite om pronomet hen. På stan frågade dom en äldre dam vad hon tyckte om hen, och hennes otroligt gripande svar var (nästan på ordet) "det är dumt" när hon fick frågan varför det är dumt så tvekade hon, och sa sedan "men hen, det är ju en höna". Då vet vi. Aldrig med använda ettt ord som betyder något annat på något annat språk.
En annan "varför ha ett ord för två personer"Jaha... Då vet vi, killar är en person och tjejer är en. Han la iof till "du fattar vad jag menar".. 
Och jag blir bara lite lagom irriterad och rädd för Sverige.

Kommentarer

  • Mig säger:

    Kolla din mail :)

    2012-12-20 | 13:24:25
    Bloggadress: http://mrklila.blogg.se/
  • Mig säger:

    Kolla din mail :)

    Svar: Ska! :D
    Alex

    2012-12-20 | 13:24:26
    Bloggadress: http://mrklila.blogg.se/
  • Elias säger:

    I Finland har de bara ett pronomen har jag hört, de gör ingen könsuppdelning

    Svar: *gillar*
    Alex

    2012-12-22 | 22:01:19
  • Intersexorwhat säger:

    Snart flyttar jag tamejfan till Finland. Undrar förresten om de svensktalande i Finland (ja, typ hälften av alla finnar har svenska som modersmål) säger "hen"? Det måste jag nästan undersöka.

    Svar: Ja, det hade varit intressant att veta, faktiskt. Jag håller med, vi drar till Finland!
    Alex

    2012-12-31 | 01:10:51
    Bloggadress: http://intersexorwhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: