varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Hemma, med massor med nya (och gamla) tankar!:D

Kategori: life

Tja!
Nu är jag hemma igen och det känns väldigt bra. Vi hade en underbar semester och skidåkningen var toppen, trevligt sällskap och nya människor.
Först åkte vi buss i 28 timmar, det skulle ha tagit 22, men det var massor med köer och sådan skit:( Det är nästan alltid kul när jag träffar nya människor, att se hur de uppfattar mig. Det beror såklart på vilken dag det är, om jag är "feminin", "maskulin", eller mer "adrogyn". När vi åkte så såg jag nog ut som en "typisk kille" och jag gick på killarnas, eller herrarnas, om man så vill, och de som inte redan kände mig uppfattade mig nog som kille. Men när vi väl kom fram har jag faktiskt varit VÄLDIGT feminin, ialla fall om man jämför hur jag brukar se ut, en kväll hade jag faktiskt tillochmed liiiiite mascara (!) på mig. Under veckan har jag ändå fått rätt många kommentarer som "jag trodde du var kille när vi åkte hit, hahaaha!!", "Varför klippte du av håret, när du är så fint blond?" och när jag var på tjejernas toa så viskades det om mig och när jag var på killarnas toa så fick man undrande blickar. Men jag njuter fan av det! Kanske inte allt för närgångna frågor som "Är du flata eller?" "Är du kille eller tjej?". Det kanse inte är så intima frågor igentligen, men för mig blir det ju det. En sak jag har tänkt på är att jag ofta är mycket mer feminin när jag är på semester band personer som jag inte känner. Jag tror att det beror på att jag , när jag är hemma, verkligen försöker att inte bli sedd som tjej (eftersom folk fortfarande tror att jag är det och att jag hellre passerar som kille om man måste välja) och när jag då inte är hemma kan "leva ut" min femininare sida.
Jag kan iallafall berätta att jag har många nya ideér att skriva om, men jag orkar inte nu efter att ha suttit i en buss i ett dygn:P Ha det gött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: