varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Sommarblues?

Kategori: life

Hej. Igår fick jag sommarlov, och det är jävligt skönt. Hittils har jag haft fullt upp, och även dom närmsta dagarna är fullbokade, och på tisdag börjar teaterlägret som kommer att vara i två veckor. :) Efter det har jag ingen aning om vad jag kommer att göra, och det skrämmer livet ur mig. Jag är orolig att när jag inte måste dra mig upp för att komma till skolan (eller teaterlägret), så kommer jag inte heller att gå upp. Det är lite typiskt mig att sova så fort jag får chansen, och även om jag vet att jag inte mår bra av det så gör jag det ändån. Jag vet att min panikångest kan bli värre om jag inte sysselsätter mig. Jag vet att ju mindre jag gör, ju tröttare blir jag. 
Jag MÅSTE helt enkelt ta mig för saker, hur trött jag än är, för jag tänker inte inte inte glida ner i någon sorts zombieliknande tillvaro. Jag ska ta mig igenom detta sommarlovet och njuta av det, och sen komma tillbaka till skolan på topp. Jag ska skaffa mig bra betyg, och få ett bra liv. Inte komma tillbaka som jag är nu, när jag inte ens klarar av att sitta kvar hela lektioner, eller ens skriva upp läxona och låtsas att jag tänker göra dom. Jag vill fixa det här, och ta kontroll över mitt liv igen. PUNKT.

Kommentarer

  • Pinocchio säger:

    Asså, jag känner igen mig i dig. Jag är precis likadan! =)
    Jag kan också få sån ångest när sommarlovet börjar om man inte har något att göra. Och så blir man så seg o trött samtidigt som man e helt nervös för att man inte inte gör något, och mitt humör när jag inte har nåt att göra? haha det vill man inte möta.... ;-)

    Svar: Ja… Det är sjukt irriterande. Haha, nej, då är man verkligen inte så rolig! ;) Men detta sommarlovet ska vi klara!
    Alex

    2012-06-16 | 22:15:54
    Bloggadress: http://pinocchioirl.blogg.se

Kommentera inlägget här: