varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Grattis alla...

Kategori: life

...Brudar, Damer, Tanter, Gummor, Tjejer, Flickor, Kvinnor, Fruar och alla andra som har lust att ta åt sig! Idag är det internationella kvinnodagen och jag har blivit grattad ett par gånger, men det är inget som stör mig det minsta. Alla som har grattat har gjort det i all välmening och tagit förgivet att jag identifierar mig som tjej, och jag har tackat artigt.
Vi hade en diskusion om genus också, till kvinnodagens ära, som både fick mig att vilja kasta ut vissa persomer genom fönstret och sen dra, men som också gjorde mig väldigt glad, min grupp var väldigt smart och jämnställd och rättvis så det kändes awesome.
Det som har varit dåligt har varit att min gympalärare, som jag förra gången bad att inte bara dela upp tjejer och killar (och i stridens hetta kom ut som intergender för), det första han gjorde när han kom in var att be tjejerna ställa sig i ett hörn och killarna i det andra. TACK SÅ MYCKET FÖR ATT DU LYSSNAR OCH BRYR DIG!! *hosthost*. Men aja, han kanske bara glömmde, vi får väll se;)
Ha en go kväll och, än en gång, grattis tjejer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: