varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Tjejlyssna

Kategori: jämnställdhet

"999 saker jag aldrig skulle göra dom vägs upp av 999 värre saker jag gjort"
-Kent
Dom senaste dagarna har jag lyssnat massor på Kent - 999 - YouTube. Jag är sådan, att när jag hittar en låt som jag gillar lyssnar jag ofta sönder den tills jag bara tycker att den är irriterande. Har nog alltid varit sådan, men för bara någon månad sedan fick jag reda på att de finns ett ord för det. Nämmligen: "tjejlyssna". Tydligen är så tjejigt att lyssna sönder låtar att man har döpt det till det. Haha. Fick dessutom veta att det finns ett annat "tjejord" : "tjejsammla". Om man tjejsammlar så sammlar man på något, men inte inte så allvarligt eller så samlar man på ett brett ämne. Typ alla sorters hästar istället för bara dalahästar.
Det finns fler "tjejord" men jag kommer tyvär inte ihåg dom just nu. Jag tycker att det är otroligt larvigt med dessa "tjejord", som om det skulle vara bundet till kön liksom? Och om man samlar mycket på ett smalt område, typ 200 dalahästar, killsamlar man då? Haha.
Här är delar av min finfina nagelacksamling, jag vet dock inte om det är en kill- eller tjejsamling; det är många, men jag har mixade färger och märken? Hmm, mycket intressant.
Vad tror ni, kill- eller tjejsammling?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: