varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Familj

Kategori: bullshit

Enligt mig finns det olika sorters familjer. Jag menar inte typ att vissa har två mammor, vissa har skilda föräldrar, vissa bor i "kärnfamiljer" eller så, utan mer att man har olika familjer i olika stadier i livet, ibland två eller flera paralellt. 
När man är barn, så har man ju en familj (även om föräldrarna är skilda eller så så är ju alla ens egen familj), en familj som man inte kan välja själv. 
Den familjen, den första, brukar ju vara den man präglas mest av, och dom flesta har nog kantakt med denna hela livet.
Sen, när man flyttar hemmifrån så skaffar nog dom flesta sig nya "familjer" rätt omgående. I alla fall om man inte bor jättenära sin första familj. Den andra familjen brukar bestå av en eller flera vänner, och då ofta personer i samma situation; flyttat från sin första familj, och kanske känner sig ensam, eller en partner. 
När man är här, så har man precis börjat skapa sin slutgiltiga familj, för personen/personerna i den andra familjen kommer antagligen att bytas ut, det kommer att komma fler och vissa kommer bara att försvinna. 
Sen, när man är gamal (om man nu blir det), eller i alla fall i slutet av livet, det är DÅ man kan säga vem/vilke ens familj är, när man har skapat den själv. 
Jag tycker att dom flesta har för snäva ramar om vad en familj är, att den i princip bara är antigen föräldrar/syskon, eller partner/barn. Jag tror och hoppas, att det finns mer än så, annars tror jag att mitt liv kommer att bli ganska fattigt, för den familj jag har nu kommer jag knappast att kunna luta mig tillbaka på i restan av mitt liv.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Gå in på den här sidan och rulla nästan längst nere! Läs "hur tjejer äter s'mores och hur killar äter s'mores".
    http://www.grillguiden.se/recept/efterratt/smores/

    Svar: Det ska jag göra, tack! :)
    Alex

    2013-01-14 | 23:25:54

Kommentera inlägget här: