varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Dagens gammlingar.......

Kategori: transsnack

Tja!
Igår hade jag gympa, och som vanligt delade vår gympa-lärare upp oss i två grupper efter om man är kille/tjej. Hen har gjort det i evigheter och det händer VARJE lektion. Ingen jättestor grej kanske, men ändå grymt irriterande! Så igår letade jag upp henom på ett lite avskillt ställe och frågade vääldigt artigt och snällt varför hen gjorde så? Hen blev förvirrad och sa att, tja, vi var ju rätt jämna i min klass och att det helt enkelt känndes praktiskt att göra så. Jag undrade då (fortfarande vääääldigt artigt) om hen inte kunde göra det på något annat sätt istället, varrpå hen undrade vad det var för vits med det? Jo, svarade jag, att alla kanske inte var säkra på om de var kille eller jtej och att det därför hade varit bättre att göra på något annat sätt? Typ räkna ett,två,ett,två eller något sånnt istället. Hen sa att nu fanns det ingen sånn i min klass och därför var det onödigt. Jag, som hade börjat bli lite irriterad för att hen tog för givet en massa saker, sa det fanns det kanske visst. Hen blev VÄLDIGT ställd men sa inget så jag sa att det kallades intergender och jag vet för jag ÄR det! Hen bara frågade va?! Jag tog om det, och sa IN-TER-GEN-DER, det är när man är varkeneller, bådeoch. Min gympa-lärare typ stirrade på mig och sa, Men du ÄR ju tjej, det ser man ju!! Jag undrade då vänligt om detta hade med om jag hade fitta eller kuk att göra, och hen sa att det är ju så man får räkna och att det är så världen funkar. Jag blev lesen för hens okunnskap, och insåg att det inte gick att få en vettig diskution, så jag frågade bara om hen kunde dela upp os på något annat sätt i fortsättningen för att göra mig glad?, och det sa hen att hen kunde. TACK! Nu i efterhand kan jag tycka att det är lite komiskt, att hen var så rädd för att hens smala världsuppfattning skulle förändras, men just då var det inte kul. Det är enormt irriterande att behöva BEVISA att man finns och vad man är, men med lite tur kommer detta att förändras med tiden. Ha det gött, nu ska jag kolla på outsiders och götta mig i andras liv.

Kommentarer

  • Louv säger:

    Alltså så jävla bra! Detta är mitt peppigaste inlägg ever!

    Svar: Tack!:)
    Alex

    2012-09-08 | 12:26:32
    Bloggadress: http://transigt.blogg.se

Kommentera inlägget här: