varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

På mitt eget sätt

Kategori: transsnack

Tja!
Något jag har tänkt mycket på är att ibland så verkar det som om att det som om det finns "regler" för hur man ska vara trans. Tex att man ALLTID  ska ha varit/vara helt säker på att man är trans och hur (om man är transsexuell, intergender, transgender eller vad det nu kan vara), att man ALLTID hatar sin kropp osv. Men det stämmer iaf inte för mig. Visst är jag inte alltid säker på om jag är intergender, men jag är väldigt säker på att jag inte är cis, och identifierar mig därför som trans trots att:
  • Jag inte vill operera bort mina bröst. (inte nu iaf)
  • Jag inte HATAR min kropp alltid.
  • Jag vägrade inte att ta på mig klänningar när jag var liten. (Gillade det inte heller iof)
  • Jag har flest tjejkompisar.
  • Jag har sammlat på nagelack (HAHAHA)
Hehe, den sista var kanske inte såå seriös, men jag tror att ni förstår hur jag menar? Innan tänkte jag mycket på detta (har säkert glömmt någon punkt) och undrade om det gjorde mig mindre trans, kanske till och med betydde att jag bara innbillade mig, men nu tror jag att det bara beror på att jag är jag och inte någon annan. Och det gör mig glad att vara trans på mitt eget sätt:D /Hörs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: