varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Ojdå

Kategori: transsnack

För någon vecka sedan så insåg jag att min kropp nästan borde vara färdig växt. Det är såhär jag kommer att se ut, i princip. Jag har vuxit om min mamma och min syster och har inte växt märkbart på rätt länge. Formerna är rätt vuxna. Ansiktsdragen är rätt "tonnåriga" men kommer antagligen inte att förändras så mycket dom heller. 
Jag kanske kommer att gå upp och ner i vikt, men det är ju sånt som aldrig slutar ändras. Om jag har tur lever jag så länge att jag kommer att få rynkor och gäddhäng, men det är det lite väl tidigt att oroa sig över nu.
Antagligen kommer hela jag att utvecklas tillbaka lite av stopphormonet, men det är ju inte ens säkert att jag får, och om jag får det så kommer det att vara om fyra år, när jag är arton och har fått rätten att själv bestämma över min egna kropp. Just nu är jag inte nöjd alls, men förhoppningsvis har jag ett helt liv på mig att vänja mig vid mig själv. Jag tycker att jag är för klumpig, tjock, oformlig, trots att jag vet att jag är rätt smal, fin och frisk. Jag har en helt normal tjejkropp. Det är inte vad jag vill ha, men jag får försöka förbättra den så mycket jag kan. 
En lockande tanke är att försöka gå ner i vikt, så att jag blit ännu smalare, då borde mina former försvinna, men jag har lovat mig själv att låta bli, man ska inte banta i 14 års ålder, det sabbar bara kroppen. Man ska heller inte banta när man redan är smal, så hela den idén är rätt korkad faktiskt. Det jag kan göra nu är att ta hand om min kropp, och sen kämpa för och hoppas på stophormon. 

Kommentarer

  • Intersexorwhat säger:

    Börja träna! Inte för att få bort fett (men det kommer nog försvinna lite i alla fall) utan för att bygga muskler. En kropp som ser kvinnlig ut kan få ett androgynt utseende med lite muskelbygge :)

    Svar: Tack för tipset!:) Jag har funderat en del på det, så nu är det väll bara att börja.
    Alex

    2012-07-24 | 23:44:42
    Bloggadress: http://intersexorwhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: