varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

JAHA, VAR DET SÅ DET VAR?

Kategori: transsnack

Idag när jag sa att jag är trans (det är större chans att personen vet vad tans är än att den vet vad intergender är) så svarade hen,
"jaha, men jag trodde bara att killar kunde vara transvestiter. Fast då är man ju kanske inte kille utan en hen." Wow. Jaha. På två meningar lyckades denna (vuxna) person få med tre sjukt irriterande saker. 
1. Är man trans så är man transvestit. 
Det finns Transsexuella, intergenders, transgenders, nongenders, biggenders osv, men det ända som är "känt" verkar vara transvestiter. Kanske vet dom flesta vad transsexualitet är också, men fortfarande verkar många tro att det bara finns transvestiter. Iallafall här där jag bor. 
2. Bara killar kan vara transvestiter.
Det är mest välkänt att killar är transvestiter, ja, men såklart kan tjejer (och andra kön) också vara det. 
3. Är man inte kille och inte tjej så är man EN HEN. 
Det finns inget som heter "en hen". "En hen" får väll gå att säga när det behövs, eftersom det inte finns något ord för hen som det finns för tex hon (hon=tjej/kvinna), men oftast behöver man inte det.
Om man bara inte vet könet på en person, typ om man ska till doktorn, så kan man tex säga att man ska gå till just doktorn; Jag ska till sjukhuset för att låta doktorn titta på mina svullna tånaglar, hoppas att hen är duktig. 
Om man ser en "svårkönad" person på stan som man tycker är snygg kan man säga till sin kompis; "kolla vad snygg hen är"(som i vad snygg hon är), man behöver liksom inte säga "Vilken snygg hen" (som i vilken snygg tjej).
Varför tycker jag att det låter så dumt? Det är samma sak som att säga "jag är i en han", och det låter ju dumt, och det är liksom samma sak. 
Kan inte komma på något tillfälle när man MÅSTE säga "en hen", men det finns säkert, och ja då får det väl duga. Blev lite flummigt förklarat, men ja ni fattar. 
Adjö.

Kommentarer

  • Intersexorwhat säger:

    Håller helt med dig, folk kan vara så himla trångsynta.

    Svar: Ja, det är otroligt störigt!
    Alex

    2012-07-05 | 22:20:57
    Bloggadress: http://intersexorwhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: