varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Ibland..

Kategori: hbtq

..undrar jag HUR i hela världen det kan komma sig att folk ser mig som hetero-cis-tjej. Det jag menar är att jag försöker att se så androgyn ut som möjligt i mitt könsuttryck, har en kort frisyr som varken är "killig" eller "tjejig", har "killkläder" och "tjejkläder" blandat, ett "killigt" kroppspråk osv. Jag babblar på om hetero&två-köns normer och ifrågasätter när folk behandlar folk väldigt olika beroende på om man är tjej eller kille, om någon använder bög eller flata som skällsord undrar jag vad fan de håller på med. Det finns naturligt vis mer, men bara som exempel. Därför tycker jag att et är rätt skumt att folk fortfarandetar förgivet att jag är hetero-cis. Jag undrar om det är för att hetero-cis normen är så stark eller om det är för att folk inte har fördommar om hur HBTQ- personer ser ut? Hursomhelst är det underligt att jag funderar på det, för det visar ju att JAG har fördommar om hur folk ska ha fördommar om hur HBTQ-personer ser ut. Det blev lite skumt förklarat här på slutet, men jag hoppas att ialla fall någon förstår hur jag tänker.
Och jag måste faktiskt erkänna att det hade varit kul om någon faktiskt hade om jag var tillsammans med NÅGON, inte om jag hade POJKVÄN, om folk hade respekterat att jag inte vill ha jätte tighta kläder och inte tjatat om att jag måste FRAMHÄVA min kropp för jag har så fina former, jag håller ju på att bli KVINNA förgudsskull! *varning för ironi*
Det var förresten jättebra på kursen, väldigt läroikt, och jag fick bo med en ascool tjej med blått hår^^
Pössokram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: