varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

Om man fick välja bort.

Kategori: hbtq

FRÅGA: Om jag hade fått välja bort att vara trans, hade jag gjort det då?
SVAR: Svårt att säga. PÅ ett sätt hade jag kunnat leva mycket bekvämare om jag hade varit cis (cis=person som inte är trans). Jag skulle kunna vara nöjd med min kropp, inte känna mig kränkt och förbisedd hela tiden, vara orolig för att komma ut, ja kort sagt sluppit att vara trans. Men samtidigt så BEHÖVS vi, för att det ska bli mer accepterat att vara trans. För att göra livet lättare för kommande generationer med transpersoner. För att få en mer öppen värld. På många sätt för att hjälpa oss själva. Men människan är på många sätt en självisk jävel, och frågan är om jag hade tänkt på att förändra världen, när jag kan tillgodose mina egna behov.Hade man frågat när det var nytt, när jag precis hade kommit på vad som var fel, då hade jag nog skrikit JAAA, GÖR MIG TILL DEN TJEJ SOM JAG BORDE VARA!!!  Men nu har jag nu fått upp en glöd, jag VILL förändra, skapa acceptans och leva ett queert liv. Jag börjat lära mig att jag är bäst som jag är, och att jag en dag kan må riktigt jävla bra, som den jag är. Så jag antar att det är värt att må kasst nu, få slåss för att få som jag vill, vara den jag är, för att sen få ett bra liv OCH vetskapen att ha ändrat lite på världen. ;)
Så svaret är NEJ, jag hade inte ändrat det. (hade kanske inte valt det heller, men det är skillnad på att välja och välja bort vet ni.)
Egentligen är jag för ung, oerfaren och naiv för att kunna svara på den frågan, det är nog bättre om jag väntar tills jag ligger på min dödsbädd. Men jag tänker leva länge så jag kan lika gärna svara nu med. ;)
Hörs

Kommentarer

  • Pinocchio säger:

    Jag tittade på videon du länkade, den var fan ganska underhållande.. när man tänker efter hur svårt cis-personer har att förstå oss? Dom tänker ju så det knakar... ha ha XD

    2012-05-24 | 17:21:27
    Bloggadress: http://pinocchioirl.blogg.se/
  • Alex säger:

    Haha, ja, den är rätt bra. Det är lite komiskt hur svårt det kan vara att använda sin hjärna. xD

    2012-05-26 | 18:02:54
    Bloggadress: http://varkeneller.blogg.se/
  • Anonym säger:

    du är grym. sen ska inte du behöva tänka på annat, va den du e och sen kommer resten med tiden.

    fast aa, det känns nog ganska fett att ha ändrat världen..



    2012-05-27 | 19:23:03
  • Hanna säger:

    13 år och skriver så bra. Stå på dig du är awesooome!

    Fortsätt med bloggen och lycka till :)

    2012-05-27 | 21:43:08
  • Alex säger:

    Hanna och Anonym:

    Tack så jättemycket! Ni anar inte hur bra det känns att höra att ni gillar mig och bloggen. :D Ha det bäst!

    2012-05-27 | 23:41:18
    Bloggadress: http://varkeneller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: