varkeneller

Were here, were queer, get used to it!

RUBRIK

Kategori: Utredningen.

Imorgon ska jag vara på UM (ungdomsmottagningen) kl kvart i två, för att "fila" det sista på remissen innan den skickas. Känns gött att veta att det kommer hända saker nu. Jag är lite nervös, för sist jag var där så pratade vi lite om hur relationen till mig själv har utväcklats sen jag kom dit första gången (ca ett år sen), och hon lyfte fram lite saker jag sagt som hon tyckte visade på min mognad och säkerhet, att detta inte är en tonnårsrevolt utan allvar. Dessa saker var sånnt jag aldrig hade heft en tanke på att man skulle kunna vända och vrida på som hon gjorde, men det känn ju skönt att det är till min fördel. Men om jag sagt saker som är så possitiva, måste jag ju sagt saker som inte är så bra också. Nu kommer jag ju att få en ny journal, men det måste ju vara samma sak nu, om inte mer att dom kommer att tolka saker jag säger, på sätt som jag inte hade tänkt att man kan göra. Rörigt, men ni får försöka förstå hur jag menar. 
Det jag ska försöka utståla och få fram (psykologen på UM har tipsat, vet inte om hon får det egentligen men jag är tacksam för alla tips jag får!) är att jag är mogen för min ålder, att detta ine är något jag kom på över en natt och att jag har funderat på detta länge. Iom att jag är så ung så kommer dom antagligen att vilja följa mig ett tag, för att se att det inte bara är en fas typ, men sakerna jag nämnde skulle kanske eventuellt skynda på det liiiite. 

Kommentarer

  • Elias säger:

    Sjysst psykolog

    Svar: Ja, hon är sjukt bra!:)
    Alex

    2012-09-07 | 14:39:12

Kommentera inlägget här: